Paquita.reismee.nl

INFORMATIEBOM

Beste chicos and chicas,

Het spijt me dat ik zo lang niks van me laat horen. De afgelopen dagen waren best heftig. Van echt hele hele hele erge heimwee, naar blijdschap, weer terug naar heimwee, naar diepe gesprekken, oppervlakkige gesprekken, naar ongeveer 10 nieuwe mensen per dag ontmoeten & gelijk weer hun naam vergeten.. ken nu denk ik iets van 30 mensen, heb gevraagd naar hoelang ze hier zijn, wat voor programma ze volgen, waar ze wonen, waar ze vandaan komen, hoe oud ze zijn etc. etc. ik vergeet het weer omdat ik dan weer de volgende persoon ontmoet, naar feesten, naar school, naar het museum, naar het park, naar de bus, naar huis ( en 2x verdwaalt raken)...

Moet je weten, dat ik ( als al ernstige chaoot) echt heel erg in de war ben, het is ZOVEEL informatie.

Ik ga een lijst maken van alles(&trefwoorden) over wat ik jullie moet vertellen, want anders vergeet ik het, later werk ik het nog wel uit denk ik:p

Hoofdstuk 1:

Aankomst:UK border, chagerijnige taxidriver, croaat, me mexicaanse maatje ontmoet, AFWASVERHAAL haha. Ohja dat kan ik nu wel eventjes vertellen. Ik kwam dus aan bij mijn gastgezin.. Oh wacht ik vertel wel eerst over mijn gastgezin.

MIjn gastgezin is echt heeeelll chill (: Als ik wil mag ik in de nacht douchen en zo laat thuis komen wanneer ik wil. ( Beter dan als je op de campus zit, want als je net als ik - minderjarig bent- moet je om 11 uur thuis zijn en ik mag het zelf weten! ) De huissleutel heb ik gewoon gekregen, niet dat ik altijd laat thuis kan komen want de laatste bus gaat rond 12 uur vanuit de citycentre. & anders moet ik een taxi bellen.. Maar goed dat het kan is al goed genoeg voor mij. Verder mag ik gewoon een film kijken, eten pakken, vrienden laten over komen, en eigenlijk alles wat ik wil.. Als ik maar niet de keuken leegeet en alles netjes achter laat en dat lukte me - tot nu toe- best goed! Ze troostte me ook wanneer ik even een breakdown had, omdat ik Nederland zo erg mistte. Ze heet Lauren en ze heeft een vriend en een kind. Een dochtertje van 15 maanden uit. Heel schattig, alleen huilt ze soms wat hard, waardoor ik wakker moet, maar het is ok. Ze is wel altijd druk aan het werk en eigenlijk heeft ze gewoon een heel druk leven, maar goed nvm. ze is cool relaxed. I am very lucky! andere mensen hebben echt *@(@# gastgezinnen.. ( zoals elke avond een magnetron maaltijd, mensen die in een verhuizing zitten, of ze moeten een uur reizen) Ik iets van 25 minuten.. is ok, beter dan 30 min. fietsen. Ik kan nog zoveel meer vertellen, maar goed.. Ohja er zijn nog 2 Itiliaanse meisjes voor een week hier.. Best raar verhaal eigenlijk.. Ze zijn in hun schoolvakantie naar Oxford met hun leraar. Ze krijgen hier Engelse les en gaan gewoon naar Oxford.. Maar gewoon met hun ''private teacher'' like they said.. Kinda strange ?They couldn't speak English well, so maybe they couldn't explain it. In ieder geval genoeg over het gastgezin, anders kan ik daar nog een uur over praten.

Verder naar uh. ohja het afwasverhaal. Toen ik aankwam ontmoette ik mn Mexicaanse roommate, ze is wel aardig, maar ze kan bijna geen woord Engels. Very difficult to communicate.. Als eerst had ik het niet echt door, i thought she was just shy... Maar toen was ze bij alles wat ik zei of vroeg: Yess.. or; i don't understand.. Maar goed we had dinner.. And I said as a joke; Let's do the dishes.. Want het was echt heeel veeeeelllll. And she was like; Okay! I'll do that. IK dacht neeeeeeeeeeeeeeeeee... Ze ging het ook doen ook! I felt so guilty! I wanted to help her but she said; No no I'll do it.. Ik mocht zelfs niet afdrogen! At that time I didn't make sarcastic jokes anymore. Echt zo stom....

Oke ik ga nu even wat steekwoorden opschrijven voor als ik me verveel dan verwerk ik het nog wel een x:

Mensen die ik heb ontmoet

- A lot of spanish speakingpeople (about 10-15 ppl!! Too much spanish speaking ppl ) because my roommate is spanish, but most of them are nicee.. Alleen is het soms dat ze een tijdje spaans gaan praten & ik dus nikssss versta, maar goedd zijn wel gezellig en grappig..2 '' friends'' are from venezuela en die doen echt hun best om Engels te spreken en 1 meisje daarvan is dezelfde dag geboren als mij, zij is echt heel chill, omdat ze ten minste moeite doet, wel een beetje zo'n makeupgirll.. en een jongen uit colombia is ook wel aardig& the most of the spanish speaking people are from Venezuela, but also from Mexico Ecuador & Colombia.& zo'n verwaande chika uit zuid- amerika .. de enige persoon die ik niet echt mag, mr zij gaat ook niet echt met de spaanseclub om:p ( best apart eigenlijk ik ben de enige NL girll in de spaanse clubb, maar goed daar ga ik niet alleen mee om )..verderrr de dutch girlsss, de jongensgroep ( but they arrived 3 weeks ago uit frankrijk/zwitserland/belgie( franse part)/ venezuelaofzo(pfff er zijn teveel spaanstalige mensen)/portugal) paar franse girlss( 3/4 mensen, i dont remember their name, but they remember my name ( incroyable! )) & nog zo'n meisje zo'n typische nederlandse. & ze zei ja ik ga alleen met nederlanders om, allemaal blank.. i was like; huh wtf... why would you do that? First of all i thought you are in England, so speak english.. Sometimes when i am with the dutch ppl i talk dutch, but i try to speak english as much as possible, because i am here to learn english. Toen zei ze ja ze zijn allemaal blank. echt zo van huh? Does it matter? I dont like her at all, but i just laugh about her. & vast nog meer maar dat weet ik niet meer.. ik praat gewoon met iedereen die me wel aardig lijkt, of iemand die alleen zit, of iemand die zit te wachten. het maakt niet uit want als je weg wilt ga je gewoon weg. zo makkelijk om contact te maken. ohjaaa ik heb ook nog een echte oxforderrr ontmoet, accent is echt zo leuk om te horen & hij kon ook rappen en dat klinkt echt zo vet!

Toen ik in de bus zat zag ik een meisje waarvan ik dacht dat ze van EF school (mijn school)wasdus toen ik uitstaptte praatte ik tegen haar & we waren toen in gesprek en ik liep met haar ( zonder door te hebben waar naartoe ) en toen liep ik bijna brookes university binnen haha :p daar was ze dus vandaan ( tegen over mijn school is dat).. Het is echt gewoon te makkelijk, gewoon niet bang zijn en gewoon praten maakt niet uit. Iedereen is aardig tegen iedereen. hier kan ik ook nog een uur over praten maar ga ik niet doen ik moet er even snel doorheen ik vind het jammer dat ik niet een mooi verhaal kan schrijven maar misschien gebeurd dat later..

- placementtest timetable(schoolse zaken wachten van 10 am till 3;40 pm at school!) & ohja mijn school is zo chillllllllllllllllllllllllll.. loungebar computers eten drinken .. pooltafel, stiltelounge met magazines, tafeltennis, fitnessroom, grote tv + gratis films die je kan opzetten & vast nog iets wat ik vergeet.. (overal wifi )

- citycentre: oxford is zooooo mooiiiiiii (: ! ik vertel nog wel

- duur ( ja dat wel)

-koekjesssssssss( zijn daar ook!!)

- weer ( zoveel regen!)

- en als me iets te binnen schiet zal ik het wel zeggenn... zo druk druk druk!

seeee you laterrrrr!

(ohja ben net terug van een feestjeee iwill tell youuu)

Reacties

Reacties

Maxime

Ik mis je zo erg meid!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!